fbpx

10 perces meditációk a hét minden napjára

– álmodozás –

Álmodozás vagy meditáció?

A meditáció alatt az elme lecsendesítése és a belső figyelem a cél, ugyanakkor hasznos lehet az irányított álmodozás, a képzelőerő és a kreativitás ugyanis a kulcs a felfedezésekhez, probléma megoldáshoz, a művészetekhez, filozófiához, találmányokhoz, a fejlődéshez és a spiritualitáshoz is.

Az álmodozás segít fejleszteni a képzelőerődet, és segít kreatív megoldásokat találni a problémákra. Egy kis vizuális segítséget nyújt álmaid életének megteremtéséhez. Próbáld ki ezt a meditációt, hogy felébreszd a benned rejlő kreativitást: 

1. Ülés 

Egy csendes szobában indíts el valami nyugtató meditációs zenét és helyezkedj el kényelmesen. Legyen az ülés egyenes, szilárd. Csukd be a szemed és hozd a figyelmed a testedre és a légzésedre. Fejed legyen középen, tekinteted – csukott szemmel – előre, kicsit lefelé nézzen, vagy az orrhegyed irányába. Kezed kényelmesen tedd az öledbe, vagy a combhátra. 

Ha tudsz jelölj ki egy helyet otthon külön a meditációra, amit lehetőleg csak erre használj, vagy esetleg egy kis sarkot különíts el erre. Tehetsz ide egy kis szőnyeget, meditációs henger vagy félkör alakú párnát, mécseseket, füstölőt.

2. Sankalpa 

Ez egy megerősítés, engedélyt adsz magadnak, hogy befelé forduljunk, és elengedjük a mindennapi problémákat, gondolatokat arra az időre, amíg meditálunk. Például, mondhatod magadnak, hogy:  “Most meditálni fogok, tudom, hogy sok gond, megoldatlan ügy, elintéznivaló van, de ezeket nem most fogom megoldani, így ezekre most nem gondolok. Nem engedem, hogy ezek most elvonják a figyelmem. Félreteszem őket, addig amíg meditálok. Megengedem magamnak, hogy  csak magammal foglalkozzak és meditáljak. Azután frissen, üdén készen fogok állni, hogy ezekkel foglalkozzak.”

3. Progresszív relaxáció 

Scanneld végig a tested a fejed búbjától a lábujjhegyedig. Figyeld meg, hogy hol tapasztalsz feszültséget. Engedd el ezeket a feszültségeket, lazítsd el ezeket a részeket egy hosszú, mély kilégzéssel. Tudatosítsd az érzeteket, mint például a melegség -, vagy hidegérzet, vagy a ruhád vagy a talaj érintése. Menj végig a lábujjhegyedtől a fejed búbjáig minden ponton, és lazítsd el szisztematikusan az egész tested. Az ellazításon kívül ennek az is a célja, hogy a testünkre összpontosítsunk, ez az első lépése annak, hogy figyelmünket kívülről befelé fordítsuk.

4. Álmodozás 

Hagyd, hogy elméd egy olyan helyre kalandozzon, ahol már korábban jártál és szerettél- “egy biztonságos helyre”. Erről a helyről figyeld meg a körülötted lévő tájat, szívd magadba, és emlékezz rá, hogy milyen jó érzés. 

Ezután, ezzel a jó érzéssel gondolj az összes dologra, amit szeretnél létrehozni, megvalósítani az életedben. Hagyd a fantáziádat szárnyalni szabadon, és képzeld el, hogyan szeretnéd élni az életed. Ne fogd magad vissza, és részletesen képzelj el mindent.

A meditáció végén emlékezz rá, hogy minden lehetséges, és hogy te magad vagy a végtelen lehetőség!

Amikor megértjük, hogyan működik az elménk, mindkét világból – az elme világából és az elme nélküli létezésből is –  a legjobbat élvezhetjük. Talán ez a “nyugodt irányítás”, amiről a keleti filozófusok beszélnek – tudatában vagyunk a különféle és nagyon is emberi lelkiállapotainknak, és ahelyett, hogy harcolnánk velük, megismerjük őket, és felhasználjuk őket úgy, hogy az előnyünkre váljon.