fbpx

Nőiesség kiteljesedése jógával

– 1. rész –

Köztudott, hogy egészségünk megőrzéséhez a táplálkozás mellett fontos, hogy egyéb fizikai szinten is foglalkozzunk a testünkkel. 

A nők folyamatosan változó, mindig újjászülető, minden hónapban megújuló szervezete a jóga meghatározott gyakorlataival hatékonyan formálható, egészségügyi állapota javítható. 

Miben segít a jóga a nőknek? 

“A jóga ideális gyakorlásforma a nők számára, mivel kombinálja a szív- és érrendszer edzését az izomerősítéssel és a teherbírás növelésével anélkül, hogy megterhelné a szerveket, a hormonrendszert és az ízületeket. Sőt, amennyiben fenntartjuk a szigor és a relaxáció közötti egyensúlyt, egészségesen is tartja őket.” 

Ha komolytalanul, erőtlenül gyakorlunk, nem fejtünk ki vele érdemleges hatást. Ugyanez elmondható, hogy ha túlzásba visszük a jóga gyakorlását és megfeszülünk egy-egy újabb ászana érdekében, csak túlhajszoljuk testünket. A jóga nem a versenyzésről szól. Sem másokkal, sem magunkkal nem kell harcba szállni, hogy előrébb jussunk a saját utunkon. Tudatosságod jelenjen meg a gyakorlásodban is, ne akarj görcsösen ragaszkodni és állandóan megfelelni, inkább szemléld a rendszeres jógázás áldásos hatásait. ????

A nőiesség körforgása

“Nőként tudatában kell lennünk fiziológiai működésünk ciklikus természetének. Oda kell figyelnünk testünkre és úgy kell használnunk az ászanákat, és pránajámákat, hogy azok segítsék a ciklus éppen aktuális szakaszát.” 

A menarche-tól a menopauzáig figyelemmel kísérheted tested változásait. A hormonális alakulások hullámvasútján szabadabban utazhatsz, ha segítségül hívod a női jóga rendszerét és a ciklikusságot is szem előtt tartva gyakorolsz. Eltérő nézetek vannak arra vonatkozóan, hogy a menstruációs napok alatt ajánlott-e a jóga gyakorlása, vagy sem. Érdemes megfigyelni a havi vérzésedet és tested visszajelzéseit egy-egy gyakorlás alkalmával. Amennyiben, megterhelőnek éled meg a menstruáció alatti testmozgást, érdemes kihagyni pár napot és inkább befelé figyelni, meditálni, vagy olyan légzőgyakorlatokat végezni, melyekkel enyhíthető a menstruációs görcs is. 

Namasté

Your Title Goes Here

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Források

Bobby Clennell, A nők jógakönyve