fbpx

Nőiesség kiteljesedése jógával 2. rész – Út önmagadhoz

A nők nagyon sokszínűek, tele izgalmas és megválaszolatlan kérdésekkel. A gyengébbik nem természeténél fogva intuitívabb, belső rezgései teremtő erővel bírnak, ösztönösen saját szerepének érzi, hogy másokról gondoskodjon, óvja családját, szeretteit, gyengédségre vágyik és megértésre, meghallgatásra. A nő nemcsak biológiailag különbözik a férfitól. 

Mitől nő a nő? 

“A genderelmélet alapfelfogása az, hogy a nemünk nem határozza meg kötelező jelleggel a viselkedésünket. Tehát, ha valaki lánynak születik, attól még betölthet olyan munkákat, amik az elmúlt időszakban inkább férfiakra volt jellemző. Így tehát lehet rendőr vagy éppen katona is, betölthet vezető pozíciókat is. Az, hogy miként kell egy társadalomban nőként vagy férfiként viselkedni, változik. Változik annak függvényében, hogy milyen társadalmi, kulturális, és gazdasági hatások érik az embereket. Hogyha pedig változik, az annyit tesz, hogy nincs „normális”, „hagyományos”, „törvényszerű” vagy éppen „Isten által elrendelt” férfi vagy női szerep a társadalomban. Pláne nincsen természetes. A természet lehetővé teszi, hogy a férfiak harisnyát húzzanak vagy a nők számára, hogy rövidre vágják a hajukat. A kultúra ezzel szemben előírhatja a test elfedését, hogy a rózsaszín masnit a kislányok hordják a hajukban, a fiú gyermekek ezzel szemben csakis kék ruhában mehessenek a játszótérre. “Azok a szerepek az elfogadottak, amiket a társadalom elfogad. A természet megenged, a társadalom korlátoz.” (Ifjúsági Lelkisegély)

Egyre több fiatal és érett nő érzi szükségét annak, hogy a klasszikus női minőségben élhessen és megőrizze természetének lágyságát. A modern női alak gyakran megbélyegzett karrierista, domináns és célorientált jelzőkkel. Ez a szemlélet talán kissé kezd már háttérbe szorulni és napjaink tudatos fiatal hölgyei és idősebb asszonyai készek megtalálni a belsőjükhöz vezető utat és nem külső elvárásoknak megfelelni, férfias szerepkörökben és pozíciókban a végletekig helytállni. A nő érzékeny, érzéki és empatikus. A tudatos és életében “virágzó” nő képes felvállalni gyengeségeit, kész elfogadni a gyengédséget, optimista, szeretetteljes és békében él önmagával. Megfelelő önismerettel rendelkezik, hogy tudja, mikor kell egy adott élethelyzetben megállni és megpihenni egy rövid időre. Nem hajszolja magát a végletekig, mer segítséget kérni. Tisztán, nyíltan kommunikál párkapcsolatában és gyermekeivel. Felismeri, mikor van szüksége a lelkének és testének is belső utazásra és tudja milyen eszközöket hívjon segítségül, hogy az utazása egy szórakoztató kikapcsolódás legyen.

Jógázzunk együtt Lányok!

A jóga természetesen segít a női test és lélek ápolásában is, ugyanakkor sokkal produktívabb, ha a női jóga eszközrendszerét segítségül hívjuk és alkalmazzuk. A nőiesség finom rezgéseit figyelembe véve is lehet jógázni, kiemelt figyelmet szentelve a ciklus alakulásának (vagy hiányának), a mellek, az alhasi- és női szervek egészségének megőrzését, működésük serkentését, támogatását. A női jóga terápiás segítséget nyújthat minden korban élő hölgy számára, hogy védje női egészségét és megélhesse nőiességét. 

Feltéve, ha nem fél ettől! A nőiesség megélése nem egyszerű, számos gyermekkorban elszenvedett és onnan magunkkal hozott sérülés okozhat felnőttkorban is fizikális korlátokat. Mindannyian tudjuk a testi egészséghez a lelki kiegyensúlyozottság sem elhanyagolható. Dolgozni kell a lelkünkön is, hogy teljesen átélhessük női lényünk meghatározó pillanatait. A női jóga fizikai gyakorlatain túl, számos energetikai, meditációs és relaxációs technikát is kínál az elnyomott blokkok oldására. 

Csendesedj el néhány percre, figyelj befelé

  • Helyezkedj el keresztezettlábú ülésben egy kényelmes ülőpárnán, vagy egy összehajtott pokrócon. 
  • Dőlj előre-hátra, találd meg azt a pozíciót, amikor az ülőgumóid közepére tudsz helyezkedni.
  • Legyen egyenes a gerinc, billentsd a medencédet magad alá, fejtetővel nyújtózz meg felfelé, állad húzd vissza a torok irányába. 
  • Vállaidat csavard hátra, engedd le őket, lapockákat hagyd lecsúszni a hátadon, karok a test mellett, tenyerek a térdeken pihennek.
  • Szippantsd vissza a köldöködet, nyisd a mellkasod.
  • Legyen stabil és laza az ülésed.
  • Figyelj befelé, figyeld meg a testhelyzetedet, légzésedet. Igaztsd ki, ha valami nem kényelmes, majd térj vissza a megfigyeléshez.
  • Figyeld a természetes légzésed, hogyam mozgatja a tested, vedd észre, hogyan mozgatja a hasad. 
  • Figyeld, ahogyan a köldök előre domborodik bellégzéskor, majd kilégzéskor visszahúzódik a gerinc irányába. Léglegezz!
  • Mély hasi légzés. Érzed, ahogyan a beszívott levegő kitölti a medence és a has terét, majd kilégzéskor préselj ki finoman minden felesleges levegőt. Lélegezd ki a fáradságot.
  • Számolj közben. Legyen minden belégzés négy és minden kilégzés is négy számolás. Ne tartsd vissza a légzésed, minden belégzés könnyedén forduljon át kilégzésbe, majd vissza belégzésbe, ne legyen légzésszünet.
  • Növelheted a számolást hat majd nyolc be- és kilégzésre.
  • Folytasd néhány percig, majd engedd el a számolást, engedd el a mély hasi légzést. 
  • Térj vissza a természetes légzésedhez és szemléld, milyen hatások változtak a gyakorlat hatására. 
  • Tenyereidet lassan emeld a szemek elé, takard el azokat. Várj egy kicsit, amíg a szemgolyók átmelegszenek, majd lassan nyisd a szemeket, pislogj bele a tenyerekbe. 
  • Engedd be ujjaid között a fényt, hagyd a szemeket hozzászokni a világoshoz, majd engedd le a karokat és ha jól esik sóhajts egyet!

Örülök, hogy velem tartottál!

Kövesd a blogbejegyzéseket, csatlakozz a facebook csoportunkhoz. Jó gyakorlást!