Konyha

Egészségesnek lenni nem nehéz!

Egyszerű és nagyszerű receptek egyenesen a konyhámból, amik az egész családnak ízleni fognak. Az egészség jó ízű. Gyere megmutatom!

A jó egészség a jó ételekkel kezdődik – és ez abszolút megvalósítható. Hadd tanítsam meg Neked, hogy elfoglalt anyaként hogyan tudok minden étkezéskor egészséges ételt varázsolni az asztalra itthon, és hogyan teheted ugyanezt, akár egyedül élsz, akár családod van. Az egészséges táplálkozásnak nem kell túl bonyolultnak lennie. Megtanítok neked mindent lépésről lépésre, onnan kezdve, hogy mi legyen a konyhában, az egészséges étkezés szabályain keresztül a hihetetlenül ízletes ételek elkészítéséig. Tipp: A kevesebb néha több! Csak egyszerűen!

Reggeli variációk - Dorka házi granolája

Ahogy elkészítettem az első granolám, kinyílt előttem a világ, nem kell többé a bolti müzlikkel megalkudnom, amikből egyébként is mindig kispórolták a magvakat és még a legegyszerűbbnek látszó müzlikeverékek is tele vannak valamilyen egyszerű cukorral.


Golden Milk - A hangulatjavító kurkuma latte

A kurkuma egy igazi aranybánya, különösen a nőknek. Gyulladáscsökkentő hatása mellett enyhíti a depresszió tüneteit, csökkenti a Hashimoto-thyreoiditisben az antitestek szintjét, jó hatással van endometriózisban szenvedőkre, és segíti a mellek egészségét.

 

Hogyan hagyjuk el a cukrot?

Valóban szüksége van szervezetünknek a cukrokra, azonban nem finomított formában. Akár érint minket inzulin probléma, akár nem, nagyon érdemes a finomított, azaz kristálycukrot minimálisra csökkenteni az étrendünkben, ugyanis az egészségünk hatványozottan fogja meghálálni hosszútávon.

 

 

Dal Makhani - Indiai feketelencse-főzelék sütőben

Imádom az indiai konyhát, a fűszerek illatát, ahogy pirulnak a serpenyőben, és ahogy ez az étel megtölti mennyei illatokkal a házat mikor készül. A tél beköszöntével nagyon sok ilyen melengető ételt csinálok. Ez az egyik abszolút kedvence az egész családnak, sőt a barátoknak is. Ha sokan jönnek hozzánk ilyet biztosan készítek, körbeüljük, sütünk hozzá…

Reggeli variációk - Dorka humusza

Ezt a csicseriborsós örökzöldet azért soroltam a reggelikhez, hogy az elsők között legyen, ugyanis rendkívül sokszínűen fogyasztható. Egy olyan sós opció, ami krémes állagával egyből belopja magát a szívedbe. Magas növényi fehérje, és összetett szénhidrát tartalma egyenletesen tartja a vércukorszintet és ugyanakkor megfelelően el is telít.

Reggeli variációk - Sokszínű smoothie

Most egy amolyan smoothie alapreceptet osztanék meg, melegebb reggelekre, amikor jól esik a hűvösebb friss gyümölcs. Sok esetben ajánlott a reggeli gyümölcsfogyasztás, ugyanis könnyű a gyomornak, a gyümölcs emésztődik meg a leggyorsabban így ha ezt eszünk elsőként a nap folyamán, nem gátolja semmi a teljes megemésztését.

 

Mindennapi zöldség kihívás - Tepsis zöldség sült olajbogyóval

Hogy kerülhet naponta több adag zöldség a tányérunkra? Jó, jó, egyszerűen hangzik, de nem olyan egyszerű ez, főleg, ha szeretnénk is letuszkolni valahogy a torkunkon, legyen ehető és változatos az a napi több adag zöldség. Ez a recept jolly joker. Bármilyen szezonban találsz olyan zöldségeket, amiből egy fél óra alatt elkészül! 

 

Mindennapi zöldség kihívás - Gyors zöld frittata

Hogy kerülhet naponta több adag zöldség a tányérunkra? A frittata a nap bármelyik részében fogyasztható, reggelire, ebédre vagy vacsorára. Én általában este készítek belőle egy nagyobb adagot, telerakom éppen otthon fellelhető zöldségekkel, és jól megsütöm a sütőben, és, ha nem fogyna el az egész vacsorára, akkor reggel előveszem, vagy tízóraira elcsomagolom. 

 

Reggeli variációk - Chia puding smoothie-val

Egészséges gyors reggelire vágysz, ami még finom is? Akkor tökéletes megoldás lehet ez a chiapuding variáció, mert akár magunkkal is tudjuk vinni bárhova, és előző este simán elkészíthető kb. 5 perc alatt. Gyerekeknek is szuper reggeli vagy csomagolható tízóraira. Mármint pudingot ehetnek reggelire, tényleg! A fiam ezért imád!