fbpx

Reggeli variációk

– Dorka házi granolája –

Házi granola, a legcsodálatosabb müzli, nem csak reggelire

 

Amikor elkezdte odafigyelni és változtatni az étkezési szokásaimon, leginkább édes reggelire vágytam. Azelőtt mindig valamilyen egyszerű bolti müzlit reggeliztem. Mikor elkezdtem az összetevőket olvasni, jöttem rá, hogy még a legegyszerűbbnek látszó müzlikeverékek is tele vannak valamilyen egyszerű cukorral nem beszélve a gabonapelyhekről. 

Ráadásul ezeket jellemzően az ember reggel fogyasztja, így már reggel egy hatalmas lökettel feltoljuk a vércukorszintünket, ami bizony egész nap ingadozni fog, mint ahogy az energiaszintünk is, és pont ezt szeretnénk elkerülni.

Ahogy elkészítettem az első granolám, kinyílt előttem a világ, nem kell többé a bolti müzlikkel megalkudnom, amikből egyébként is mindig kispórolták a magvakat:)

Hozzávalók:

  • 3 bögre zabpehely
  • 2 bögre natúr mag ( mandula, mogyoró, dió, napraforgómag, tökmag, pekándió, kókuszcsipsz, stb)
  • fahéj
  • 1 csipet só
  • 2 banán
  • vanilia aroma
  • 2 ek. kókuszzsír

Elkészítés:

1. Melegítsük elő légkeverésen 180 fokra a sütőnket. Célunk a szárítás.

2. Zúzzuk össze a magjainkat a kívánt méretre, de egészben is hagyhatjuk őket.

3. Egy nagyobb tálban keverjük össze a száraz hozzávalókat, zabpelyhet, magokat a fűszerekkel.

4. Külön tálban vagy turmixban elegyítjük a nedves hozzávalóinkat, banánokat, kókuszolajat, majd keverjük alaposan a szárazak hozzávalókhoz. 

5. Próbáljuk meg egyenletesen bevonni a zabpelyhes magjainkat, darabos és picit ragadós lesz a végeredmény. A banán és kókuszolaj fogja valamennyire összetapasztani és karamellizálni a műzlinket.

6. Lehetőleg egy rétegben szórjuk a tepsibe, nyomkodjuk szét benne, hogy egyenletesen piruljon.

30 percig sütjük, félidőben átkeverjük, hogy ne égjen meg.

NAGYON FONTOS: hagyjuk teljesen kihűlni és csak utána öntsük üvegbe, ugyanis ha melegen rakjuk el, megpuhul. A kókuszcsipszek gyorsabban pirulnak, mint a magok, így azt vagy félidőben, vagy a megsült granolához adjuk hozzá.

Szórjuk zabkására az extra ropogósságért, smoothie tálba, növényi joghurtba, vagy csak egyszerűen valamilyen hozzáadott cukor nélküli növényi tejjel fogyasszuk.

Jó étvágyat!

Hámory Dorottya