fbpx

Reggeli variációk

– Dorka humusza

Ezt a csicseriborsós örökzöldet azért soroltam a reggelikhez, hogy az elsők között legyen, ugyanis rendkívül sokszínűen fogyasztható:

  • reggelire – kenceként teljes kiőrlésű kenyérre,
  • köztes étkezésként friss zöldségekkel mártogatva,
  • főétel részeként, gabonák, zöldségfasírtok mellé,
  • saláta öntetként,
  • tökéletes vendégváróként  is. 

Egy olyan sós opció, ami krémes állagával egyből belopja magát a szívedbe. Magas növényi fehérje, és összetett szénhidrát tartalma egyenletesen tartja a vércukorszintet és ugyanakkor megfelelően el is telít.

Hozzávalók

  • 250g főtt csicseriborsó vagy konzerv
  • 50g tahini (szezámmagpaszta, min. 1000 wattos aprítóval otthon is készíthető)
  • 110g hideg víz (konzerv leve is jó)
  • 15 g frissen facsart citromlé
  • fél kk só
  • fél kk római kömény

Elkészítése

Mindent dobjunk a turmixgépünkbe és dolgozzuk krémesre.

Extra tipp

Extrázhatjuk reszelt céklával, főtt édesburgonyával, sütőtökkel, kápia paprikával és bármilyen zöldséggel, a lehetőségeink határtalanok! 

Kóstoljátok meg, megéri!