fbpx

Reggeli variációk

– Sokszínű smoothie –

Most egy amolyan smoothie alapreceptet osztanék meg, melegebb reggelekre, amikor jól esik a hűvösebb friss gyümölcs. Sok esetben ajánlott a reggeli gyümölcsfogyasztás, ugyanis könnyű a gyomornak, a gyümölcs emésztődik meg a leggyorsabban így ha ezt eszünk elsőként a nap folyamán, nem gátolja semmi a teljes megemésztését. Engedjük meg magunknak a változtatás lehetőségét, ezek a gyümölcsök és mennyiségek iránymutatóak. Figyeljük meg hogyan érezzük magunkat tőle, hogyan esik reggel, energiát ad-e vagy éppen elnehezít? 

Kis útmutató a smoothie alapanyagaink összeválogatásakor:

Válasszunk egy krémes összetevőt : banán, avokádó, növényi joghurt, körte, kakigyümölcs, beáztatott zabpehely

Válasszunk ízt és jelleget adó gyümölcsöket : bogyósok, alma, sárga gyümölcsök stb.

Válasszunk minőségi fehérjét adó alapanyagot : növényi fehérjepor, spirulina, magok

Válasszunk minőségi zsírforrást : magok, magvajak

Hozzávalók:

  • 1 db banán
  • 1-2 marék (fagyasztott) bogyós gyümölcs
  • ízlés szerint fél bögre növényi tej, víz
  • fél bögre zabpehely (opcionális, legjobb a növényi tejbe áztatva)
  • 1 ek kollagén / fehérjepor (opcionális)
  • 1 ek. chiamag, lenmagpehely (opcionális)

Egyéb opcionális hozzávalók: kókuszreszelék, akármilyen gyümölcs, fahéj, fűszerek, datolya. 

Smoothie bowlként teljes értékű étkezésként: müzlivel, házi granolával, magvajakkal, friss gyümölcsökkel, magokkal tálalva.


Elkészítése:

Áztassuk be a zabpehelyünket, ( extra zabpehely lassítani fog a gyümölcsök felszívódásán, és gazdagabbá, még tápanyagdúsabbá teszi a smoothienkat), öntsük hozzá a választott folyadékot, majd adjuk hozzá az összes választott alapanyagot és turmixoljuk krémesre.

Jó étvágyat!